Brideshead Revisited

Såg precis klart en film som heter på svenska En Förlorad Värld, från 2008. Den var otroligt vacker, en film om förbjuden kärlek, religion och förlorad oskuld. Den utspelar sig i England innan andra världskriget och det är en period som jag bara älskar i brittiska filmer. 
 
Jag brukar välja att se på många filmer just efter vilka skådespelare som är med. Oftast är det just skådespelarna som gör filmen. Emma Thompson är som alltid otroligt duktig i filmen och man måste bara älska Ben Whishaws skådespel (för tillfället mest känd som Q i Bond filmen Skyfall). Skådespelaren Michael Gambon (Albus Dumbledor i Harry Potter) gör också ett trevligt framträddande.
 
Jag läste på Wikipedia att när regissören David Yates (Harry Potter 5,6,7 och 8) hade hand om filmprojektet 2004 var skådespelarna Paul Bettany, Jude Law och Jennifer Connelly tilltänkta som huvudrollerna. De är tre av mina favoritskådespelare men filmen hade helt klart blivit annorlunda och jag är osäker på om den skulle blivit bättre. Brideshead Revisted lämnade mig nu med med en gråtklump i halsen vilket jag har svårt att förklara varför, men jag vill poängtera att är en film helt klar värd att se. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"Love is not ours to control"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0