Where Are We Now? (!)

Jag kunde knappt fatta det förra veckan... DAVID FREAKING BOWIE HAR SLÄPPT EN SINGEL! HOLY FREAKING SHIT!!! var väl typ min reaktion. Och om man tittade runt lite på internet var min reaktion delad med mängder av andra Bowie fans. Hela världen blev tydligen överaskad. Jag tycker det var grymt imponerande att med dagens media bevakning lyckades ingenting, inte ett knyst, komma ut innan Bowies hemsida själv presenterade nyheten. Han är otrolig den mannen! 
 
Jag upptäckte David Bowie för snart fem år sedan, innan jag skulle fylla fjorton, och hela FEM ÅR (!) fick man vänta innan han gjorde något nytt. Svårt att beskriva hur otroligt glad jag blev. Dock verkar det inte som att det blir några live spelningar och man ska lite på tidnignarna, vilket är jättetråkigt, men kan inte få allt antar jag... Väntar i alla fall spänt till hans skiva The Next Day släpps någon gång i mars!
 
Detta är en ballad men enligt Tony Visconti, en skivproducent som länge varit involverad i Bowie arbete, kommer resten av albumet vara lite rockigare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0